DJI har lanceret en ny model af et actionkamera: Osmo Action 3. Efter at have opgraderet det nye kamera betydeligt i forhold til sin forgænger har virksomheden skabt alvorlig konkurrence med GoPro-alternativerne. Fortsæt med at læse denne artikel for at opdage Osmo Action 3's vigtigste funktioner, dens ydeevne, hvordan den overgår Hero 11 Black og vores endelige dom!

Med actionkameraer kan man aldrig være for meget med tilbehør. Lær alt om kameraudstyr i vores komplette guide til kameraudstyr.

DJI Osmo Action 3: Er den det værd?

Ja - Hvis du har brug for et ekstra robust kamera, så er DJI Osmo Action 3 det rigtige. Især hvis du har planer om at dykke, kan dette kamera gå ned til 15 meter under vandet uden ekstra dykkeretuier.

Hvis du har brug for hurtig montering, vil Osmo Action 3 også være en god hjælp i denne afdeling. Du kan nemt montere og afmontere Action 3 fra dine stativer, greb, hjelme og meget mere med flere hurtigudløselige adapterbeslag. Da DJI's monteringssystem kombinerer magneter og et fastspændingssystem, behøver du aldrig at skrue dit actionkamera fast med et traditionelt monteringssystem.

Hvis du vil have den bredeste vinkel, er Osmo Action 3 et af de bedste valg på markedet. Kameraet tilbyder en bredere vinkel end det konkurrerende GoPro Hero Black, da det er udstyret med et 155-graders objektiv, der svarer til 12,7 mm, hvis du skal oversætte det til mål for brændvidde.

Nej - Hvis du er på udkig efter topkvalitet i forbindelse med fotografering, halter Osmo Action 3 bagefter sine konkurrenter. Kameraets fotomodus er ikke så imponerende, som det kunne være, da det mangler funktioner som nattilstand og leverer billeder, der nogle gange ser ud til at have et lavt dynamisk område og mister detaljer og skarphed i miljøer med høj kontrast.

Hvis du filmer lange videoer i høj kvalitet, bør du overveje et andet actionkamera. DJI Osmo Action 3 kan ikke tilbyde fremragende kvalitet, når det gælder optagelse af lange klip i den maksimale 4K-opløsning ved 60fps. Kameraet når op på omkring 16 minutter og 30 sekunder, sammenlignet med GoPro Hero 11 Black, som kan optage over 28 minutter med tilsvarende kvalitet.

Hurtig anmeldelse af DJI Osmo Action 3

DJI Osmo Action 3 vil blive en seriøs GoPro-konkurrent, der tilbyder en attraktiv pris og mange funktioner. Kameraet dykker dybere end de øvrige modeller på markedet med vandtæthed op til 16 m, et bredere synsfelt og en fremragende batterilevetid.

Selv om den har det samme kamerahardware som Action 2, har Osmo Action 3 et mere praktisk hus og et fremragende monteringssystem. Hvis du ikke forventer den bedste billedkvalitet i topklasse, men ønsker et kraftfuldt og langtidsholdbart GoPro-alternativ, er Action 3 det værd.

DJI Osmo action 3 fordele og ulemper

Fordele

• Dobbelt touchscreen-kontrol
  • Extreme-batterier medfølger som standard
  • Fremragende billedkvalitet og videostabilisering
  • Robust og vandtæt design
  • Det unikke magnetiske clipsystem er meget alsidigt
  • Praktisk touchscreen på forsiden

Ulemper

• 12 megapixel billeder og 4K maksimal videoopløsning
  • Brug af lodret format kræver en ramme
  • Magnetisk låsesystem tilbøjelig til at tilstoppe under sandede forhold
  • Tvivlsom ydeevne ved svagt lys

DJI Osmo Action 3 vs. GoPro HERO 11 BLACK

Dimensioner: 70,5×44,2×32,8 mm vs. 71,8 x 50,8 x 33,6 mm

Vægt: 145 g mod 127 g

Vandtæt: Vandtæt: 16 m uden vandtæt etui, 60 m med vandtæt etui vs Robust + vandtæt til 10 m

Mikrofoner: 3 mod 3

Sensor: 1/1,7-tommer CMOS, 12 MP vs. 1/1,9 CMOS, 27 MP

Maksimal fotoopløsning: 4000×3000 vs 8x7 formatforhold

Tidsforløb: 4K/2.7K/1080p vs. 5.3K/4K/2.7K/1080p

Hyperlapse: 4K/2.7K/1080p vs. 5.3K/4K/2.7K/1080p

ISO-område: 100-12800 vs. 100 - 6400

Lukkerhastighed: Foto: 1/8000-30s vs. 1/80-30s

Fotoformat: JPEG/RAW vs. JPEG/RAW

Videoformat: MP4 via H.264/HEVC vs. MP4 via H.265/HEVC

Wi-fi: Ja vs. Ja

Bluetooth: Ja vs Ja

Indbygget lagerkapacitet: Nej vs Nej, et 32 GB microSD-kort følger med pakken

Batterilevetid: 160 minutter vs. 137 minutter

Pris: $329 mod $399

Komplet anmeldelse af DJI Osmo Action 3

Design

DJI Osmo Action 3 ser næsten ud som sine forgængere og har et traditionelt actionkamerahus og et magnetisk monteringssystem. På forsiden finder du den fremspringende linse, der kan fjernes med et drej og udskiftes om nødvendigt. Touchskærmen på forsiden hjælper med indramning af billeder og kan hurtigt skifte tilstande, hvilket er særligt nyttigt, når kameraet er monteret på svært tilgængelige steder, eller hvis du er vlogger og har brug for at skifte indstillinger i farten.

Ved siden af skærmen sidder objektivet med en skruet objektivbeskytter, der kan udskiftes og ændres, så det er nemt at montere adaptere og filtre. De fysiske kontroller er nemme at få styr på - optageknappen er placeret på toppen, og tænd/sluk-knappen er placeret på siden af kamerahuset. På siderne er der batteristikpladsen, mikro SD-kortpladsen og en USB-C-port.

Action 3 leveres også med en horisontal-vertikal beskyttelsesramme, som giver dig en ekstra monteringsport, så du nemt kan skifte mellem horisontal og vertikal optagelse. Denne funktion er helt perfekt til oprettelse af indhold på sociale medier.

Holdbarhed og håndtering

Menusystemet i Action 2 er intuitivt nok til at give en smidig brugeroplevelse, og store ikoner bidrager også til brugervenligheden. Kamerahuset er nu varmebestandigt - noget, som Action 2 manglede. Med det magnetiske clipsystem kan du fastgøre og løsne kameraet fra forskellige holdere eller klæbe det fast til en metaloverflade.

Du kan tilslutte kameraet til DJI's Mimo app, som også er blevet opgraderet og nu er nemmere at bruge og giver en oplevelse, der ligger tæt op ad den, du finder i DJI's Fly and Go drone-apps. Med appen kan du fjernstyre video- og fotooptagelser og samtidig ændre alle de vigtigste kameraindstillinger. Kameraets firmware kan også opdateres fra appen.

En af de vigtigste Action 3-funktioner er vandtæthed - den kan gå på op til 16 meters dybde uden kabinet og op til 64 meter med det valgfrie vandtætte kabinet. Dette gør kameraet perfekt til snorkling, dykning, surfing og andre vandsportgrene.

Ydelse

Action 3's billedstabilisering er ganske imponerende og sikrer uafbrudt optagelser, selv hvis kameraet ryster voldsomt. Du skal dog huske, at brugen af billedstabiliseringsfunktionen resulterer i en mindre beskæring, som bliver udjævnet af den elektroniske standard RockSteady 3.0-stabilisering.

Lyden fra de tre mikrofoner, der er placeret rundt om kamerahuset, er skarp og detaljeret og fokuserer specifikt på elementer som stemmer. Du får lidt mindre støj fra omgivelserne med Action 3 end med GoPro Hero 11 - det vil passe godt til vloggere, der skaber indhold. Kameraet er også kompatibelt med den trådløse DJI-mikrofon, hvilket betyder, at du kan øge lydkvaliteten.

DJI har tilføjet D-Cinelike-farvetilstanden til Osmo Action 3 - den tilstand, der oprindeligt blev indstillet på deres droner for at øge det dynamiske område og gøre det lettere at efterbehandle kontrastfyldte optagelser. Den nye farvetemperatursensor er også inkluderet i kameraet - den justerer automatisk hvidbalancen og eksponeringen i et enkelt billede, hvis du bevæger dig fra skygge til sollys eller dykker ned i vandet.

Foto- og videofunktioner

Når vi taler om foto- og videokvalitet, så er sidstnævnte uden tvivl noget, som Osmo Action 3 udmærker sig ved. Videooptagelser er af fremragende kvalitet med kameraet, på niveau med Hero 10 ved tilsvarende opløsning - Action 3 har en maksimal datahastighed på 130 Mbps, mens Hero 10 maks. er på 100 Mbps. Med Action 3 har du mulighed for at filme 120fps ved 4K eller 240fps ved 1080p. I veloplyste omgivelser optager kameraet rene klip, selv om eksponeringen ikke prioriterer ansigter: Det er bedre egnet til at optage landskaber end vlogging-indhold.

Stillbilleder er det område, hvor Action 3 halter bagefter, i hvert fald hvis man sammenligner med de store kameraer på markedet. Det har kun 12 megapixel - sammenlign det med de 27 MP i Hero 11 - men du kan stadig optage Raw-filer med manuel kontrol over eksponeringen ved at vælge et EV-mål eller ved at indstille lukker og ISO. Action 3 lægger ekstra vægt på farvepræcision og har en stor sensor til at registrere den korrekte hvidbalance for enhver given scene.

Batteriets levetid

Batterilevetiden er førsteklasses, hvilket giver konkurrenterne noget at arbejde på. Action 3 kan optage i op til 160 minutter ved 1080p 30fps - sammenlign det med Hero 11, der leverer 137 minutter ved samme opløsning og billedfrekvens, eller Hero 10, der kun giver 120 minutter, og kun med et ekstra Enduro-batteri.

Osmo Action 3 har mulighed for hurtig opladning og kan oplade 80 % på kun 18 minutter. Fra flad til fuld opladning tager det ca. 50 minutter med DJI's 30 W USB-C-oplader, som sælges separat.

Endelig dom

DJI Osmo Action 3 er for de fleste kreative personer en ideel balance mellem kvalitet og pris. Stabiliseret 4K-video ser fremragende ud, og kameraet er super modstandsdygtigt og kan arbejde effektivt under ekstreme forhold.

Billedkvaliteten er lige over middel, så her halter Action 3 bagefter lignende modeller fra GoPro. DJI formår dog stadig at underbyde konkurrenterne ved at tilbyde så mange af de bedste funktioner i klassen som muligt og samtidig sætte en overkommelig pris.

DJI Osmo Action 3 alternativer

GoPro HERO 11 Black

GoPro Hero 11 Black kombinerer fremragende videokvalitet med funktioner på højeste niveau, den bedste stabilisering i sin klasse og en ny 8:7-sensor, der gør den til et fantastisk værktøj for kreative. Sammenlignet med Action 3 tilbyder den en bedre stillestående ydeevne med sin 27 MP-billedsensor og kan optage 5,3K-video med op til 60 billeder pr. sekund. Hero 11 kan forvandles til et kompakt biografkamera takket være Max Lens Mod-pakken.

AKASO Brave 7

Det kinesiske mærke AKASO kopierer nogle af de vigtigste funktioner fra GoPro-kameraer, men tilbyder dem til en langt billigere pris. De centrale ting, som du kan se på Brave 7-kameraet, er den frontvendte LCD-farveskærm, den runde objektivport, vandtæthed, 4K-videooptagelse med 30 fps, videostabilisering i kameraet og en 20 MP-sensor. Hvis du er på udkig efter et ordentligt actionkamera, men GoPro og DJI er lidt uden for din liga prismæssigt, så er AKASO Brave 7 LE et kig værd.

DJI Osmo Pocket 2

DJI Osmo Pocket 2 er et unikt kamera med indbygget gimbal til stabiliseret håndholdt optagelse og vlogging. Det har en større sensor end Action3 og tilbyder hele 64 MP, hvilket giver en bedre billed- og videokvalitet, især i dårligt lys. Hvis du er på udkig efter at indfange hverdagen med filmiske optagelser, ville Osmo Pocket være det helt rigtige valg. Med masser af optagetilstande som Motionlapse og Timelapse er Osmo Pocket 2 perfekt til kreative og videografer.

Hvor længe holder DJI Osmo Action 3?

DJI Osmo Action 3 kan optage i op til 160 minutter ved 1080p 30fps.

Er DJI Osmo Action 3 værd at købe?

DJI Osmo Action 3 er en ideel balance mellem kvalitet og pris. Stabiliseret 4K-video ser fremragende ud, og kameraet er super modstandsdygtigt og kan arbejde effektivt under ekstreme forhold. Action 3 tilbyder en bredere vinkel end det konkurrerende GoPro Hero Black, da det er udstyret med et 155-graders objektiv.

Hvornår er udgivelsesdatoen for DJI Osmo Action 3?

DJI Osmo action 3 blev udgivet den 14. september 2023.

Populære annoncer til leje