Baseret på1 anmeldelserfra Wedio-medlemmer

Thumb up green icon

Shoots beautiful Canon Cinema RAW Light

Hvad skaberne ikke kan lide

Se alle anmeldelser

Er det det værd?

Ja

C200 giver meget god mening, hvis du optager bryllupper, begivenheder eller indhold til internettet - dens bemærkelsesværdige autofokusegenskaber, lange optagetider på SD-kort til rimelige priser og lange batterilevetid gør den til et godt valg til denne filmniche. Derudover er C200 en fantastisk mulighed for uafhængige filmskabere, der ønsker at optage indhold af høj kvalitet med små hold uden at skulle bruge et stort beløb på et kamera. På grund af den kompakte, bærbare størrelse kan du bruge kameraet på gimbals og droner, selv om du ikke har råd til en Arri Alexa Mini eller en RED.

Ingen

Med alle sine fantastiske funktioner er C200 ikke egnet til tv-spredning, så hvis du leder efter denne mulighed, er det bedre at få et alternativ. Vi foreslår tre lignende kameraer, som du skal holde øje med, i slutningen af denne artikel.

Et fantastisk biografkamera af høj kvalitet

Canon er kendt for sine fremragende kvalitetskameraer, og med C200-modellen fra biografserien er mærket bare blevet ved: ergonomi, funktioner og optagekvalitet er lige så gode som nogensinde.

Læs denne Canon EOS C200 anmeldelse for at finde ud af, hvad der gemmer sig bag dette kameras solide krop, hvem der vil finde det mest tiltalende, og hvordan det kan sammenlignes med C70!

Kameraverdenen er virkelig omfattende, og det er nemt at fare vild, hvis man ikke ved meget om udstyr. Vi er klar til at hjælpe dig: Se denne ultimative guide til kameraudstyr for at lære alt om udstyr.

Product review photo of Canon EOS C200 by Wedio member, Lucas Pelizaro

Et kamera på professionelt niveau

Dette Canon-kamera har praktisk talt alle de funktioner, som en filmfotograf kan ønske sig, til en pris på 5.000 USD, hvilket er en god pris for et kamera på så professionelt niveau. C200 kan optage på CFast 2.0-kort og gør RAW-processen enkel ved kun at kræve en tredjedel af lagerkapaciteten for ukomprimeret RAW. Derudover kan dette kamera prale af exceptionelle egenskaber ved svagt lys, et robust, pålideligt og ergonomisk hus med op til 10 stops indbygget ND, ansigtsgenkendelse, Focus Assist-funktionen og den bedste autofokus af alle filmkameraer, der nu er på markedet.

Du kan altid give Canon C200 en prøvekørsel - lej det gennem Wedio og beslutte, om dette kamera skal indgå i dit udstyr.

Fordele

Kompakt og nem at have med sig

Imponerende autofokus

Fantastiske 4K-optagelser

Kan nemt bruges håndholdt

Fantastisk ydeevne i svagt lys

10-stop indbygget ND

Anstændig batterilevetid

Ulemper

Ingen billedstabilisering

Menusystemet kan tage lidt tid at vænne sig til

Ingen 120fps optagelse uden beskæring

Canon EOS c200 dybdegående anmeldelse

Bygning og ergonomi

Sammenlignet med C100 er Canon 200 større, vejer 1,43 kg og virker og føles mere kraftig. Huset indeholder betjeningselementer, en SDI-udgang og en XLR-lydindgang. For at få professionelle lydindgange behøver du ikke længere at fastgøre håndtaget, som du var nødt til at gøre med C100.

Designet af den øverste håndtagsenhed er også opdateret. Den kan nu monteres på kroppen ved hjælp af to skrueophæng, hvilket gør den ekstremt robust. LCD-skærmen, som ikke længere er fastgjort permanent på bagkroppens bagside, er den designdel, der er ændret mest. Som alternativ kan den placeres på forskellige måder takket være fastgørelsesenhedens arm. Det er nu også en touchscreen, men hvis man ønsker det, kan den også bruges med knapper og et joystick.

Autofokus

For at opnå større nøjagtighed kan fokuspunktets størrelse og placering ændres på skærmen. Indramning og fokusering er nu enklere end nogensinde før takket være denne opdatering. Hvis du foretrækker at fotografere med manuel fokus (MF), men vil være sikker på, at fokus er nøjagtigt og skarpt, er der funktioner til ansigtsdetektion og fokusassistance. Touchskærmen kan også bruges til blot at berøre et område, du ønsker at fokusere på, eller endda til at trykke på et objekt for at låse fokus på det, mens du bevæger kameraet.

Videofunktioner

C200 kan optage billeder i fuld HD, Ultra HD og 4K-opløsninger. Den optager optagelser i det originale Cinema RAW Light-format med en opløsning på 4096 x 2160 for 4K (DCI) og 8bit H.264 MP4-format med en opløsning på 3840 x 2160 for Ultra HD. Kameraet producerer fremragende 12-bit RAW-filer - kvaliteten er naturlig, roll-off er blid, og vigtigst af alt er der en betydelig mængde skyggedata. Selv om det dynamiske område i Canon C200's RAW-filer måske ikke helt matcher Arri ALEXA's, skriger de ikke desto mindre på kvalitet, hvilket gør kameraet til et ubestrideligt high-end biografværktøj, som du bør prøve.

10-stop ND-filtre

Der er to forskellige roterende filtertrin på Canon C200, som giver en stor alsidighed, og et 10-stop ND-filter. Der er ikke behov for et ekstra filter: du kan nyde en lav dybdeskarphed selv i meget klart solskin takket være denne indbyggede funktion. Derudover giver de korrekt afbalancerede interne ND-filtre mulighed for nul farveforskydning.

Når du skal filme med løb og skydning, er disse indbyggede ND-filtre en komplet redningsmaskine, da du ikke behøver at skrue filtre på forsiden af dit objektiv. ND-filteret passer i virkeligheden mellem sensoren og objektivets bageste element.

Batteri

Batteriet til Canon C200 er identisk med batteriet til Canon C300 Mark II, og det fås i to størrelser. BPA 60 er det større og holder i næsten fire timer. De mindre holder i ca. to timer.

Endelig dom

Canon C200 giver dig mulighed for at optage 4K RAW for 5.000 dollars, og det faktum, at kameraet kan optage 60p RAW og op til 120fps i HD, gør det ganske praktisk. For mange filmmagere er det en selvfølge at købe dette kamera takket være den rige pakke, der omfatter fremragende funktioner, fantastisk ergonomi og en stjernekvalitet.
C200 understøtter MP4 med en komprimeringshastighed på 150 Mbps, hvilket er det samme som den moderne standard for forbrugerkameraer på begynderniveau, h.264. Det kan dog se ud til, at dette ikke leverer høj nok kvalitet for nogle erfarne kreatører. Som følge heraf ser dette kamera ud til at tilbyde funktioner, der er velegnede til både high-end og low-end forbrugere, men der er et vist "tomrum" hos brugerne i mellemklassen.

Canon EOS C200 vs. Canon EOS C70

Canon EOS C200

Canon EOS C70

Sensor størrelse

24,4 x 13,5 mm

26,2 x 13,8 mm

Dynamisk område

15 stop

16+ stop

Opløsning

4096×2160

4096×2160

ISO-område

160-25,600

100-102,400

Max. antal billeder pr. sekund ved 1080p

120fps

180fps

Montering

EF

RF

Optagelsestype

Kun video

Stillbilleder og video

Fokuseringstype

Automatisk, manuel

Auto, manuel

Vægt

1,4 kg

1.17kg

Pris

$4999

$5499

Vis mere

Hvad skaberne kan lide

Shoots beautiful Canon Cinema RAW Light

Vis mere

Hvad skaberne ikke kan lide

Vis mere

Ofte stillede spørgsmål

Er Canon C200 et godt kamera?

Dette kamera har praktisk talt alle de funktioner, som en filmfotograf kan ønske sig for 5.000 dollars, Det har enestående egenskaber i dårligt lys, et robust hus med indbygget ND med 10 stop, ansigtsgenkendelse, fokusassistentfunktion og fremragende autofokus.

Hvor gammel er Canon C200?

Canon C200 blev udgivet i 2017.

Kan C200 optage 4K?

Ja, C200 optager i 4K-opløsning.

Hvor kan man leje Canon C200?

Du kan leje Canon C200 gennem Wedio - besøg vores hovedside for at få flere oplysninger om leje af udstyr.

Vis mere

Alternativer til Canon EOS C200

Canon EOS C70

Canon EOS C70 med sit hybride design og utrolige kapacitet demokratiserer verdenen af filmkameraer og giver erfarne videofilmskabere en ny, lille, men kraftfuld løsning til indie- og run-and-gun-filmproduktion. For alle, der optager video professionelt, er kombinationen af C300 Mark III's kapacitet, RF-monteringen og et spejlløst kameras touch-input og ergonomi et overbevisende tilbud. Læs mere

Køb hos Wedio 70 kr. pr. dag hos Wedio

Canon EOS C300 Mark III

C300 Mark III er et dyrere alternativ til C200, men er et potent værktøj til filmproduktioner med en Super 35mm Dual Gain Output-sensor og op til 16 stop af høj dynamisk rækkevidde for forbedret HDR-optagelse og minimal støj. For at opnå den mest realistiske farvegengivelse giver kameraet mulighed for brugerskabte LUT'er, der kan anvendes på displayet, LCD-skærmen eller søgeren, og det leveres med en mægtig autofokus med ansigtsdetektion.Læs mere

Leje fra $200/dag

Sony FX6

Sony FX6 er et full-frame biografkamera, der er designet til at levere førsteklasses billedkvalitet i en bemærkelsesværdig kompakt og lille form. Det har fremragende ydeevne ved svagt lys, DCI 17:9 C4K-videofunktioner i stedet for blot 4K, XLR-lyd og indbyggede ND-filtre. Alt dette til en overkommelig pris - en god konkurrent til Canon C200.Læs mere

Køb hos Wedio Leje fra $120/dag

Vis mere

Anmeldelse af Alex Newton og 0 andre medlemmer af lokalsamfundet

Alex Newton

London, GB

Shoots beautiful Canon Cinema RAW Light

5,0

Vis mere

Forskningen

Hvorfor du skal stole på os

Hos Wedio er vi på en mission om at holde liv i de gode historier. Det gør vi ved at fremme deling af viden, værktøjer og tjenester, der hjælper dig som skaber med at skabe bedre historier. I dag hjælper vi 100.000+ månedlige skabere med at blive bedre - sammen. Vi tror på fællesskabets styrke. I stedet for at indsamle produktanmeldelser fra én skaber involverer vi hundredvis af skabere og skaber både video- og skriftlige anmeldelser. På den måde præsenterer vi essensen af kollektivet i stedet for en enkelt mening.

Sådan testede vi dette produkt

Vi brugte et blandet metodedesign. Vores kvalitative videoanmeldelser, blev skabt af håndplukkede Wedio-medlemmer. Vi sendte produktet til dem, de prøvede det i mindst 30 dage i virkelige projekter, og derefter lavede de en ærlig videoanmeldelse. Vores kvantitative skriftlige anmeldelser blev indsamlet fra Wedio-lejere og -lånere. Når lejerne har lejet produktet, har de mulighed for at efterlade en produktanmeldelse. Når långivere opretter en produktliste, har de mulighed for at dele deres tanker om selve produktet.

Sådan finansierer vi denne anmeldelse

For fortsat at kunne levere de bedst mulige anmeldelser til kreative har vi fire forskellige indtægtskilder. Dette omfatter (1) provisioner fra vores korttidsudlejning (10 % fra udlejere 20 % fra långivere, når der sker en udlejning gennem Wedio), (2) provisioner fra vores abonnementer (vi bliver betalt af vores detailhandelspartnere for at levere en ordre), (3) provisioner fra mærker, der leverer produkter, og (4) provisioner fra affilierede links til andre partnere (såsom detailhandelspartnere, software og andre kreative værktøjer).

Begrænsninger

Selv om vi forsøger at være så uvildige som muligt, vil vi alligevel gerne tage to begrænsninger i denne anmeldelse op. For det første kan vores långivere blive påvirket af "Endowment-effekten", når de gennemgår deres udstyr. De vil potentielt vurdere deres produkt højere, end de ville have gjort, hvis de havde lejet produktet - blot fordi de selv ejer produktet. For det andet er der mulighed for, at instruktører oplever "Confirmation bias", når de anmelder et produkt. Hvis de har modtaget produktet fra os, kan de have en tendens til at lede efter alle fordelene og de gode ting ved produktet, fordi de ønsker at behage Wedio og produktmærket. For at overvinde denne begrænsning vejleder vi vores instruktører strengt om at være så objektive som muligt - en lav bedømmelse er lige så værdifuld for os som en høj bedømmelse. Anmeldelsen har til formål at vejlede andre kreatører i valget af udstyr.

Få adgang til Canon EOS C200

USD

Køb brugt